Friday, February 18, 2011

::mogok seorang kawan::

langkah je kaki kuar bilik,hati jadi xikhlas nak g tuntut ilmu..
 sampai arini,bila orang sebut perkataan lif je..emosi aku rapuh..hati jadi panas..jiwa goyang...
dahi berpeluh2..temperature jadi high tiba2..
mana x nye,sampai arini sejak semesta baru bermula,boleh bilang ngan jari tangan sebelah kanan je berapa kali aku leh naik lif ke kelas..marah tau x..marah!sampai je depan lif,hati aku jadi membara..
tiap2 pagi,kelas bukan kat tingkat 3,4,5..paling rendah tingkat 7..tingkat 7 tau..
kena naik tangga..sampai kelas,tudung dah melekat kat dahi..bernafas kuat2 macam lembu telan gajah,termengah2..
bila sampai kelas,rasa nak baling kuat2 beg atas meja,letak kaki atas meja,pastu kipaskan badan dengan kertas silibus..
itu xkira lagi main kejar2 pegang kain sari dengan pak gad lagi..
drive kete bukan main r ingat leh kurangkan kepenatan nak tuntut ilmu..
tapi bila nak parking je,ade je jejaka bermisai lebat tengah tunggu nak halau g parking jauh2..
pastu kalau parking merata,rela pikul menatang clamp 2 atas bahu nak g clamp kete2 student..
eh,banyak lagi parking kosong kat multilevel 2..kau nak simpan untuk sape?dinasor nak berehat kat situ pun masih banyak space kosong..
lepas main kejar2 gulim2 jatuh bukit ngan pakgad,kau kena naik tangga lak..
sape suka macam 2..sape?
kalau kau hati kering nak berebut ngan orang ramai naik lif tu sekalipun,lif tu akan buat perangai xturun sampai tingkat 1..kau pulak tercangok macam pungguk tercabut ekor,tunggu bulan sabit jadi bulan purnama..
panas hati betul..
kejadian lif rosak ni bukan perkara yang baru tau...dah hampir 2 bulan...2bulan!!!2 bulan 2 xsekejap..kalau pregnant, anak kau dah cukup sifat dah..

****

esok ade modul...kalau modul 2 buat kat tingkat lebih dari 5,aku janji aku xkan pegi modul 2...
naseb baek modul 2 buat kat dewan kuliah tingkat 2...naseb baek!
tingkat 2 pun aku jadi berkira gak la sekarang..sebab semua 2 kena naik tangga...
tengok tangga je,emosi aku jadi xstabil..haih!

****

kronologi tangga: balik kolej,naik tangga sampai tingkat 5...naik bas kena naik tangga dan bukit bukau nak sampai fakulti...sampai fakulti,bersedia untuk naik tingkat7,8,9@10..

No comments:

Post a Comment