Wednesday, April 27, 2011

::airmata xboleh mengubah apa-apa::

lama sungguh rasanye xupdate blog..sebenarnye aku xde masa nk update blog d sebabkan ak sekarang menetap d kolej yang wifi nye sukar untuk di curi2..bukan sebab wifi je,tapi aku rasa xde benda menarik yang aku nak kongsi..tapi arini aku rasa hanya blog saje yang memahami jiwa aku...lalu aku datang berjumpa dengan nye...

arini 1st final paper untuk sem ni...tapi semuanye hancur..1st paper pun dah hancur,untuk paper2 seterusnye aku xtau nak gambarkan macammana...semangat aku dah luntur...dan xde sape yang aku rasa dapat aku kongsikan perkara ni...airmata aku xkan dapat mengubah apa2..dan hilai tawa aku ddepan semua orang hanyalah lakonan semata2...

aku xtau mana silapnye aku...ya,kita xtau mana dosa pahala kita..tapi aku rasa aku dah berusaha..tapi semuanye dah hancur..ape yang aku harapkan perubahan untuk sem ini hancur pada hari pertama lagi..

tamat je masa menjawab paper tadi, semua orang berbincang2 ape yang mereka buat tadi..tapi aku,aku hanya diamkan diri dan berpura2 aku xdengar semua tu...sebak xyah cakap la tapi aku tahan sebab ia sangat loser bila nanges xdapat jawab exam..come on,ni bukan waktu sekolah...bila tengok dorang sungguh gembira, aku terpaksa berlakon dengan hilai tawa aku..tapi dalam hati, xde siapa yang tau...

aku balik rumah dengan harapan aku akan gembira, tapi bila bercerita kat akak aku, airmata aku gugur sebab tangis 2 aku dah tahan dari habis exam lagi..loser kan aku??sebenarnye aku nanges sebab aku teringat ma n abah..ape nak jawab ngan dorang bila result aku keluar nanti...ape lagi yang aku nak untuk bagi mereka result yang cemerlang...dorang dah tua dan tinggal aku harapan mereka...mereka xmintak lebih pun dari aku, tapi nape aku xdapat bagi...bayangkan malunye ma n abah bila aku grad dengan result yang xseberapa...padahal, ape yang aku mintak,semua aku dapat...aku xpernah rasa susah...cakap je nak ape,mesti dapat..orang lain mak ayah xmampu nak bagi,tapi dorang boleh bagi je result yang bagus untuk parent dorang...

ape korang rasa bila dah cuba sedaya upaya, tapi keputusannye cukup mengecewakan??bila asal nye kau seorang yang cukup bagus dalam pelajaran, prestasi kau jatuh merudum2???dan kau terpaksa amik masa yang lama untuk kembalikan kecemerlangan tu dan kau rasa masa itu xcukup??

manusia memang xkan sempurna...bila kau dapat kemewahan sepenuhnye dari segi kaseh sayang keluarga dan harta benda, kau kekurangan kecemerlangan diri sendiri..bila kau cukup cemerlang dan mewah dengan harta benda,kau kekurangan kaseh sayang keluarga...itulah hakikat..hakikat harus ditelan walaupun pahit...~

2 comments:

  1. sakit meme sakit kalau kita berusaha kow2 tapi at last,xleh nk jawab dgn jayanya..tapi T..sy tau awak pandai..kdg2,kita rasa xleh buat,tp ble kuar result....ok jer..berserah,tawakal, bile kita dh berusaha..yakinlah dgn setiap yang kita buat..sbb ALLAH Maha Adil,Maha Penyayang..

    ReplyDelete
  2. huhu,,pndai 2 zaman otak brsih lg..zmn knak2..loni otak d cemari dgn hiburan2 dh etek sero..2 xbrapo blh g dh 2...huhu..

    ReplyDelete