Monday, November 14, 2011

:: derita bakal ku tempuhi::

Today, fikiran agak kusut memikirkan ari-ari yang bakal d tempuhi..ia nya bermula apabila leader-leader group d panggil...dengan kerje accounting yang xsiap and asyik tertangguh tu..aku jadi xtenang...


Lepas habis meeting, leader panggil aku..then she told me that i need to do accounting task about a month..(240jam/8jam) in Jalan Kelang Lama...oh no!!!lama tu wei...kami bertiga ditugaskan bersama...aku,Dalila(classmate for sem2-6) and Tee Yong Yee will be our leader for that task. Kami semua di kira agak baru sebab aku masuk 1/7,Dalila and Tee Yong Yee masuk 1/6..tapi agak berbangga bila bos bagi kepercayaan untuk kami lakukan tugas tersebut..

lepas perjumpaan leader dengan bos,kami bertiga di panggil oleh bos..muka bos cukup ceria bertemu dengan kami bertiga..then die sempat perli.."yaaa....person that i trust have coming"...bos kami bagi briefing tentang apa yang kamki kena lakukan..kami perlu lakukan accounting for that company..company ni uruskan pasal trust...so,kami kena buat untuk 24 trust ok..24!!!then setiap trust 2 minimum period nye adelah 2tahun...

Bos pun xboleh nak bagi jaminan task tu senang or susah..tapi kalau dah bagi masa berbulan2...u think it's easy to do it??but the company told that 50-50...not too easy and not too hard...


Mulai minggu depan,kami akan berulang alik ke wisma rockwills selama sebulan...yaaaaangggg aku risau adelah...waktu balik!!!aku konpem mesti akan balik lambat tiap-tiap hari..aku tak boleh...!!!!aku akan derita kalau kena balik lambat...

aku rasa mungkin aku akan derita selama sebulan tersebut..but i hope banyak yang aku boleh belajar dari semua tugasan tersebut..aku pun turut berbangga dapat menggalas tugasan berat ini bersama mereka bertiga...

***
Accounting yang tengah buat sekarang pun belum tentu akan siap minggu ni...huhu...buat xtau sudah...^___^

No comments:

Post a Comment