Friday, February 3, 2012

::keputusan terakhir aku::

Namaste jii..namaste semua...ucapan salam dalam hindi menunjukkan sedang menonton hindustan muvie..my shah rukh khan on b4u..korang xminat hindustan ke?best wooo,selalu happy ending..then semestinya hero akan dapat heroin nya..sebab 2 orang kelantan suka cakap bila dorang gagal sesuatu perkara.."hero x gadduh"...maksudnya,kalau hebat,xperlu nak kabut awal.-awal sebab akhir-akhir dapat gak..

Arini nak bercerita pasal pelaburan dalam kecantikan..ok,typical perempuan memang obses dengan kecantikan..tapi aku,tidaklah obses tapi aku juga nak menjaga wajah sebab ak sedar diri aku xsecantik maya karin, juz cantik setakat deepika padukon xpayah nak gebang lah kan..puii diri sendiri!!!

cantik kan beluai?

Aku sekarang mengalami masalah jerawat pada dahi..tempat lain xditumbuhi,tapi kat dahi je..aku ponin mengapa terjadi..lalu, aku search,kebanyakan yang aku jumpa katanya sebab tak cukup tidur..aku termenung seketika lalu menghitung jumlah masa tidur aku..aku tidur kul10mlm,bangun kul6.15..adekah itu tidak cukup??ajaib!!!

dulu....

pada muka n tempat lain no problem
sekarang!!!!!uwaaaa...
ini ngeri ya rakan2..lupakan tentang dahi seprti lapangan tebang sultan ismail..fokus pada  tragedi pada dahiku





Lalu, untuk menangatasi jerawat di dahi yang teruk, aku cubalah pakai produk kosmetik natasya..selepas beberapa minggu, keputusannya gagal!!!seterusnya aku guna produk NV sebab ramai kata produk tersebut bagus untuk jerawat..seminggu aku pakai,muka aku dah macam bontot monyet(teruknya!!), pedih dan kemerah-merahan bersama penggelupasan..aku xtahan,tapi aku tetap pakai pencuci mukanya sahaja..tapi lebih kurang sebulan, nothing and jerawat masih tumbuh d dahi..(jenis xsabar,nak effect cepat)

Jadi,pada 8/1/2012, aku buat keputusan untuk melabur sejumlah duit hasil derma kilat kakak aku..aku beli pencuci muka CLINIQUE..sepatutnya satu set 3-step tu harganya rm252..tapi aku jenis kedekut tak hengat,aku beli pencuci mukanya saja then dapat percuma toner dan pelembab yang kecik 2..aku bersorak kegirangan..jimat duit aku =P

Baru-baru ni aku selalu tengok iklan yang dark spot corrector clinique 2..aku kan banyak parut hitam di dahi tu..jadi aku menanam minat untuk membelinya..jadi,minggu lepas..aku ke kaunter clinique untuk bertanyakan harga..aku terus pengsan tegak bila tahu harganya..yang kecik dah rm230..demi nak berkulit licin xcantik pun xpe, aku banyak berselawat sambil menghulurkan wang kepada cashier..lutut menggeletar,tangan menggigil bila terpaksa kuarkan sebanyak itu..aku seperti menelan ganja, tidak sedarkan diri..*hiperbola semata-mata*


Jadi, aku harap pelaburan aku tidak sia-sia..fuhhhhh,kasi bomoh sikit!!

No comments:

Post a Comment