Saturday, January 14, 2012

::aku perlukan kamu yang suka membantu::

Ari jumaat yang lepas adelah hari paling tak guna buat aku dan dalila..aku buat accounting untuk satu estate, key in amount kat dalam bank statement yang hanya ada beberapa transaction sahaja untuk setiap satu bulan tu, mengambil masa selama sehari untuk setahun bank statement..keje aku hanya mengelamun dan pening sebab pakai spek baru..*motif ayat ni adelah nak bagitau buat spek baru*..wink3!!!

Tapi tapi tapi walau buat spek baru, aku tetap menyesal seumur hidup..aku tak tahulah kenapa aku selalu buat keputusan yang akan menyesal kemudian hari..contohnya,aku dah mengepau abang ipar aku untuk beli spek,tapi bila beli,aku menyesal sebab spek 2 xslesa..mengganggu pandangan aku..semua salah bihah,die yang tolong kritik..tapi semua tu aku xleh buat pape sebab aku dah mengepau dengan jumlah yang agak besar untuk spek tu..terpaksalah aku pakai juga..='(

Eh,panjang sikit bercerita tentang spek..ok,sambung kisah xguna xguna xguna pada ari jumaat lalu..masa tengah xguna tu, dalila cakap "aku ni kena belajar menulis balik ni,dah nak masuk sem"..bila dalila cakap 2,aku terus teringat kejadian masa aku form3..subjek sejarah!!

Lalu bermulalah cerita zaman sekolah..aku pernah kena buat nota sejarah sebanyak beberapa bab dalam masa sehari untuk di hantar..masa tu aku cukup derita sebab sangat banyak..kenapa aku je yang kena buat??sebab sebab sebab aku je yang xsiap nota tersebut..oh no!!jadi,bila dalam keadaan begitu,maka datanglah sang wira menyelamatkan aku..dia adelah asnida,dialah yang turut membantu aku menyiapkan nota tsebut hingga larut-larut malam..terima kaseh asnida..walaupun rambut die macam bulu penyapu tapi hati die macam bulu kucing,halusssss...!!kahkah..

asnida adelah model pada mlm tsebut
Bercerita mengenai bantu membantu ni, aku selalu di bantu terutama dalam subjek bi..masa form5 aku roomate ngan tiga gadis bijak pandai berada di kelas pertama..mereka sungguh excellant..bila aku dapat esemen bi je,sapekah mangsa yang akan siapkan esemen aku??beluai adelah zulia,jiha n dayah..dayah xselalu lah sebab die mungkin nak aku berdikari..mereka tahu aku ni anak kelahiran melayu, jadi mereka kesiankan aku untuk buat esei tsebut..lalu dorang banyak menyiapkan esemen bi ak..mmuah3 untuk mereka bertiga..tapi kalau ade esemen matematik lak,aku banyak meniru mereka..haha..seronok sekali waktu sekolah,banyak medium untuk menyelamat kan diri..atau lagi hebat sekiranya dipanggil talian hayat..


yang terjelir adelah zulia, n didepan adelah dayah
Lalu aku terus jerit kat Dalila,"sekarang xde orang pun nak buatkan esemen aku..xde3!!"sengaja biar dalila, fatimah n nazri pedih sikit..haha...kenape xde kawan sebaik mereka d sekolah dulu..dari aku form2 lagi dah ade orang tolong buatkan kerja sekolah bi..nisa akan buatkan esei bi aku n balasannya aku kena buat kerje sekolah arab die..aku jenis lahir kat mesir kan,teror lah arab..tp bila kat u ni,aku banyak meniru dalila time kuiz n test arab..kuang3!

yg cantik 2 adelah nisa..eh,jgn tertukar ngan aku pulak bila cakap cantik..*sila tampar*
aku rindukan sekolah...rindukan kawan-kawan lama..rindukan kenangan-kenangan di sekolah dulu...
MRSM Kuala Krai tetap di hati,ahaks!!

No comments:

Post a Comment