Tuesday, June 14, 2011

::operasi GUGUR lemak bermula::

ingat AF je ke yang ade operasi gugur..wa pun ade bro...pelancaran operasi ini sebenarnya hanya bermula pada semalam..hua3....tajuk mestilah gempak walaupun operasi ini xsemestinye berjaya..nampak x aku sungguh xde pegangan...tapi aku harap ianya berjaya..walaupun mengambil masa yang lama...

kesedaran ini bermula bila aku menonton rancangan pakar kejelitaan 4..bila tengok rancangan ni,biasalah jiwa orang melayu,mestilah terpengaruh..gile ape,turun 25kg dalam masa 3bulan...!!!sape yang xnak kannn...tengok pulak jejarihalus ni cerita...aku lagi lah naik sehh orang klate oyat!!

pakar kejelitaan ni adelah rancangan yang mngenengahkan mengenai product london weight management dan new york skin solutions..lupakan NY skin solution 2 sebab aku xde masalah dalam segi 2..yang masalahnye adelah ketulan2 cheese di dalam badan ni..semakin hari semakin kenyal cheese2 itu..kalau g pizza hut,kira ni extra cheese la...omaigod,bila mau hilang!!!

lepas tengok rancangan 2,aku menghantar proposal kepada kakak tercinta ku..

"cekcik,boleh adik nak join LWM??"

"boleh"

"yeay,sayang cekcik!!"

"guna DUIT SENDIRI!!"
hua3...kecewa aku di buatnye..

"adik,cekcik beli treadmill,beli set herbalife,beli air bliss,jus smua...ade adik guna treadmill 2???ade adik minum herbalife 2???"

tapi die xtanya plak aku ade minum x air bliss n jus 2??sebab yang 2 semua sekaligus je boleh habis..kihkih..

lalu, aku terpukul dengan kata2 itu...terpukul kejap je..pastu aku masuk dapur,aku makan nasi..muahahaha..pukulan yang tidak sakit tidak akan memberi erti penyesalan buat aku..=P

esoknye,suatu perkara ajaib berlaku...aku rasa nak lakukan sesuatu..sampai je umah lepas habis kelas..aku pun...jeng..jeng...jeng...

1)menyiapkan tempat

2)menyediakan minuman
3)lakukan!!

BERJAYA!!yeay..aku berjaya lakukan satu senaman..rekodnye???jangan terlalu kaget ye...30minit untuk 150meter...speed 5!!

"oit mekti,melenggang jual kueh ke??"
citt...mang memang kurang didikan akhlak!!

bila orang batak menggunakan treadmill..lalu satu kecelakaan berlaku...aku ingat bila ia berada d dalam umah,maka tidak perlulah memakai kasut..rupa2 nye kena pakai kasut..sebab bila lama2,kaki kita jadi panas then akan melecur..aku menyesal..sumpah!!

4)akibat


oleh sebab aku mengalami kecederaan sebegini..mungkin aku akan bercuti selama seminggu dari bersenam...best nye dapat alasan sebegini...kihkih

secara seriusnye..aku harap aku dapat meneruskan operasi aku kali ini...biarlah 6bulan turun 5kg je pun..tapi aku mau ia berlaku penurunan..dari semakin hari aku semakin seperti bluehippo..aku risau nanti aku akan ditawarkan sebagai iklan bluehippo??aku tidak mahu ia berlaku!!


kawan2,doakan aku berjaya...^__^

No comments:

Post a Comment